Kraak de code om het spel te winnen met Codenames Welkom in de spionnenwereld! De twee rivaliserende geheime diensten kennen de namen van hun 25 spionnen, je teamgenoten kennen alleen hun codenamen. De teams gaan de strijd aan en proberen als eerst contact te leggen met hun spionnen. Het hoofd van elke geheime dienst geeft aanwijzingen. Het hoofd noemt een woord dat van betrekking is op meerdere woorden op tafel. Zijn teamgenoten proberen de woorden te raden die in de kleur van hun geheime dienst op tafel liggen, zonder spionnen van de tegenstander aan te wijzen. En ze willen natuurlijk al helemaal uit de buurt van de huurmoordenaar blijven! Het hoofd van de geheime dienst moet een woord bedenken, dat op meerdere van de woorden die op tafel liggen slaat. Hoe meer zijn teamgenoten tegelijk kunnen raden, hoe meer punten ze verdienen! Dit is geen vertaald spel, maar er worden woorden gebruikt met een echt Nederlandse betekenis. Het kunnen zelfs woorden zijn die meerdere dingen betekenen! (Denk aan woorden als bank of blik). Het eerste team dat al zijn woorden heeft geraden wint dit spannende spel! Inhoud: 200 kaarten met 400 codenamen Acht blauwe spionkaarten Acht rode spionkaarten Dubbelspionkaart Zeven onschuldige omstanderkaarten Huurmoordenaarkaart 40 sleutelkaarten Kaartenstandaard Zandloper Spelregels Codenames is geschikt voor minstens twee spelers vanaf tien jaar.